۸۸۱۷۴۷۵۷ – ۸۸۷۴۲۷۲۰ - ۲۲۸۴۵۸۳۷ – ۲۲۸۹۰۴۲۸ - ۷۷۵۷۴۶۷۰ – ۷۷۲۵۹۳۶۶ - ۳۳۰۹۶۴۸۰ – ۵۵۹۲۵۷۲۹ - ۴۶۰۴۲۴۸۳

__empty__

تغییر در نوع شرکت

تغییر در نوع شرکت

گاهی پیش می آید که صاحبان شرکت ‌های تجاری، پس از ثبت شرکت به دلایل مخصوص به خود، دست به تغییر نوع شرکت می زنند. در این صورت حتما باید تغییرات شرکت ثبت شود.
در مقالات قبلی انواع شرکت ها اعم از شرکت‌ سهامی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت های تغاونی، شرکت تضامنی و دیگر انواع شرکت ها به اختصار توضیح داده شده است و تاکید نمودیم که پیش از ثبت شرکت باید نوع شرکت را با طبق شرایط خود انتخاب کنید و در مورد ملزمات آن اطلاعات کافی را کسب نمایید. اما گاهی برخی مشکلات و موانع قانونی و یا دلایل دیگر سبب می شود، که صاحبان شرکتها تصمیم به تغییر نوع شرکت بگیرند.

پس از ثبت شرکت تغییر نوع شرکت امکان پذیر هست؟

طبق لایحه اصلاحی قانون تجارت، تغییر نوع شرکت در ۳ حالت مجاز است :
تغییر شرکت سهامی عام به دیگر انواع شرکتها
تغییر شرکت سهامی خاص به شرکت سهامی عام
تغییر شرکت تضامنی به سهامی نیز ممکن می باشد
اداره ثبت شرکت ها تبدیل شرکت با مسئولیت محدود را به شرکت سهامی خاص منع نموده است در واقع تبدیل دیگر انواع شرکتها به یکدیگر مقدور نمی باشد و تنها سه موردی که د ربالا ذکر شد توسط سازمان ثبت شرکت ها مجاز اعلام شده است.

در بیشتر شرکت ها امضای شرکا برای موافقت در زمینه تغییر نوع شرکت لازم می باشد اما برای تغییر شرکت سهامی به شرکتی با مسئولیت محدود رضایت تمامی شرکا لازم نیست. در تغییر شرکت سهامی عام و خاص به شرکت هایی از نوع مختلط، حتما باید مجمع عمومی فوق العاده تصمیم به این کار بگیرند.

برای اینکه تغییر نوع شرکت را بتوان بدون مشکلی انجام داد باید از نحوه ثبت تغییرات شرکت اطلاع کافی داشت. در صورتیکه نیاز به مشاوره در زمینه نحوه ثبت تغییرات شرکت دارید می توانید با مشاوران ثبت پایتخت در تماس باشید و از تجربه و تخصص آن ها استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
تلفن های پاسخگو :

88742720 - 88174757

22845837 - 22890428

77574670 - 77259366

330960480 - 55925729

46042483

آدرس
info@paytakhtsabt.com
خیابان سهروردی شمالی ، خیابان خرمشهر ، خیابان صابونچی ، کوچه ی کرد بچه ، پلاک 75 ، طبقه دوم ، واحد5
ثبت پایتخت

تمامی حقوق این سایت متعلق به ثبت پایتخت میباشد . طراحی و سئو توسط " طراح نت "

شماره تماس