۸۸۱۷۴۷۵۷ – ۸۸۷۴۲۷۲۰ - ۲۲۸۴۵۸۳۷ – ۲۲۸۹۰۴۲۸ - ۷۷۵۷۴۶۷۰ – ۷۷۲۵۹۳۶۶ - ۳۳۰۹۶۴۸۰ – ۵۵۹۲۵۷۲۹ - ۴۶۰۴۲۴۸۳

__empty__

شرکت سهامی عام


یکی از انواع شرکت ‌های سهامی شرکت سهامی عام می باشد که قسمتی از سرمایه ی آن از طریق فروش سهام به غیر مؤسسان یعنی مردم تأمین می شود. به طور مثال بیست درصد سرمایه را خودشان تعهد کرده اند و سی و پنج درصد مبلغ تعهد شده را در حسابی به اسم شرکت درحال تاسیس، در یکی از بانک ها سپرده و سپس اظهارنامه ای به ضمیمه ی طرح اساسنامه ی شرکت و طرح اعلامیه ی پذیره نویسی سهام، به مراجعی که مربوط به مراحل ثبت شرکت است می دهند. پس از طی مراحل ثبت شرکت سهامی عام، سهام شرکت سهامی عام در بورس اوراق بهادار داد و ستد می‌ شود. در این نوع شرکت ‌ها، صاحبان سهام قادر هستند سهام خودشان را در بورس بفروشند و در واقع مالکیت خود را به دیگران منتقل نمایند. تعداد شرکا در شرکت سهامی عام بسیارزیادتر از سایر انواع شرکت‌ های سهامی می باشد. این امر می‌ تواند منجر به جمع‌ شدن سرمایه‌ های کوچک و ایجاد یک سرمایه بسیار بزرگ گردد که انجام فعالیت‌ های اقتصادی سنگین را میسر می ‌سازد. در این نوع شرکت ها نقل و انتقالات سهام بسیار آسان است و محدود به رضایت دیگر سهامداران نمی باشد.
نحوه ی تشکیل شرکت سهامی عام
شرکت سهامی عام از جمله کامل ترین نوع شرکت سهامی می باشد و همانطور که می دانید برای انجام امور مهمی مانند استخراج معادن و تجارت با کشورهای خارج و تاسیس کارخانجات و ایجاد سد ها و بانک ها تشکیل می گردد که سرمایه ی فردی توان آن را ندارد. با توجه به این که شرکت سهامی عام برای جلب سرمایه های مهم ایجاد می گردد و بسیار ضروری است تعداد قابل توجه ای شریک گرد هم جمع گردند، بالطبع تشکیل این شرکت نیاز به مراحل مختلفی از جمله هزینه ثبت برند و یا ممکن است هزینه کارت بازرگانی دارد.
یکی از نکاتی که بسیار اهمیت دارد پس از پرداخت هزینه ثبت برند در داخل ایران ، ثبت برند در جامعه بین المللی یا جامعه جهانی است ، ثبت بین المللی به صورت ثبت در معاهدات بین المللی است.
اگر خوده شما و یا شرکت شما فعالیت ‌های تجاری دارید، یک تاجر محسوب می‌ شوید و با پرداخت هزینه کارت بازرگانی می توانید کارت خود را دریافت نمایید.
مدارک مورد نیاز برای تاسیس شرکت سهامی عام
١- دو نسخه طرح اظهارنامه شرکت سهامی عام
٢- دو نسخه طرح اساسنامه شرکت سهامی عام
٣- دو نسخه طرح اعلامیه پذیره نویسی
۴- گواهی بانکی مبنی بر واریز حداقل ٣۵% سرمایه تعهد شده توسط موسسین
۵- فتوکپی شناسنامه موسسین
پس از رسیدگی و احراز پذیره نویسی، کلیه سهام شرکت و پرداخت مبالغ لازم وارد شور می شود و اساسنامه شرکت را تصویب و اولین مدیران و همچنین بازرسان شرکت را انتخاب می کنند و این افراد باید کتبا قبولی خودشان را اعلام کرده و در این مرحله شرکت تشکیل شده به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
تلفن های پاسخگو :

88742720 - 88174757

22845837 - 22890428

77574670 - 77259366

330960480 - 55925729

46042483

آدرس
info@paytakhtsabt.com
خیابان سهروردی شمالی ، خیابان خرمشهر ، خیابان صابونچی ، کوچه ی کرد بچه ، پلاک 75 ، طبقه دوم ، واحد5
ثبت پایتخت

تمامی حقوق این سایت متعلق به ثبت پایتخت میباشد . طراحی و سئو توسط " طراح نت "

شماره تماس